آیا نمایشگاه کار برای افراد بدون سابقه کاری هم مفید است؟
03/09/2018

نمایشگاه کار دانشگاهی،فرصتی ویژه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا

بعد از مشکل تأمین سرمایه و مشکلات مالی که معمولاً بزرگترین معضل استارتاپ‌ها می‌باشد، تأمین نیرو انسانی چه به عنوان سهام‌دار و چه به عنوان کارمند، اصلی‌ترین مشکلی‌ست که استارتاپ‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. استارتاپ‌ها باید برنامه‌ریزی بسیار هوشمندانه‌ای برای تأمین نیرو انسانی برای آینده کوتاه‌مدت و بلندمدت خود داشته باشند.
حضور در نمایشگاه کار و روبه‌رو شدن با دانشجویان و کارجویان جوان، باانگیزه و خلاق فرصت بسیاری مناسبی‌ست که استارتاپ‌ها نیروی انسانی موردنظر خود را یافته و امکان مصاحبه با او را داشته باشند. برای استارتاپ‌ها مهارت‌های عمومی و ويژگی‌های شخصیتی کارجویان از اهمیت بالایی برخوردار است و چون نمایشگاه‌های کار بستری برای ارتباط مستقیم با کارجویان را فراهم می‌کنند، استارتاپ‌ها می‌توانند با استفاده از این فرصت به خوبی این ویژگی‌ها را بسنجند.
از طرفی با توجه به مشکلات مالی استارتاپ‌ها و عدم توانایی آن‌ها برای استخدام افراد با تجربه، روشی که برای تأمین نیروی انسانی پیشنهاد می‌شود، جذب کارآموز است. کارآموزانی که پس از گذراندن یک دوره‌ی آزمایشی و آماده‌شدن، می‌توانند تبدیل به نیروهای بسیار ارزشمند و ماندگاری برای استارتاپ‌ها شوند. محیط دانشگاهی بهترین مکان برای یافتن نیروهایی است که حاضرند با انگیزه‌ی بالا برای شرکت‌ها کارآموزی کنند و این فرصت را داشته باشند که همراه با رشد شرکت، خودشان نیز پیشرفت کنند.
در کنار مزیت اصلی نمایشگاه کار دانشگاهی، که ارتباط با کارجویان با انگیزه و پرانرژی است. استارتاپ‌ها با حضور در نمایشگاه کار، فرصت ارتباط با شرکت‌های بزرگ، سرمایه گذارن و سایر استارتاپها را دارند. از طرفی معمولا نمایشگاه های کار با پوشش رسانه ای خوبی برگزار می شوند و بسیاری از افراد مهم از آن بازدید دارند، همه‌ی این موارد فرصتی است که استارتاپ‌ها بیشتر شناخته شوند و ارتباطات خود را گسترده تر کنند.